Mardröms natt

DATUM: 2012-09-04 KATEGORI: 0-3 MÅNADER

Som det står ovan, står starkt fast vid det. Detta var en utav dom värsta kvällarna/nätterna som vi har haft med Tindra hittills. Fick inte stänga ögonen förens klockan var tre på natten. Och innan dess var det bara skrik, gråt och ett evigt vevande med både armar och ben. Ush vad maktlös man känner sig när absolut ingenting fungerar!

Brast själv ut i gråt tillslut. Tröttheten slog till ordentligt och känslan av att vara en usel mamma satte sina spår. Hon som är värdens snällaste och lugnaste, alltid varit så duktig på nätterna. Är en riktig hönsmamma så djupt inom mig så blir jag riktigt ängslig om att nånting ska vara galet. Tänk om hon har tarmvred eller något ännu värre. Mina tankar, mina rädslor kommer ut.

Men samtidigt vet jag orsaken till varför hon är så ledsen och otröstlig. Överstrött så att det skriker om det och då blir allting 10gr värre. Hon får ingen ro i kroppen förens hon däckar. Hur ska jag förhindra att hon blir så övertrött på kvällarna? Vill absolut inte se henne så ledsen igen, jag blir ledsen.

Bilderna har ingenting med inlägget att göra. Prinsessan fick en ny liten kompis till sin lilla samling från mig. Kunde inte låta bli, den var så len och gosig, ett måste att ha i sängen helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej!
Usch vad jag kan känna igen det där litegrann. Inte att det håller på så länge som till klockan 3 men ganska länge ändå. Min lilla tjej Nell brukar nämligen göra så nästan varje kväll. Hon bara skriker, vevar med armar och ben. Man testar med allt, mata, byta blöja, gå runt med. Typ ingenting fungerar. Hon är då (har vi kommit fram till) så övertrött fast hon verkligen inte vill sova.
Tillslut så somnar hon om man inte ger sig och fortsätter sova om man ligger bredvid henne. Att sova själv finns inte i hennes värld.

// Alexandra

2012-09-08 @ 21:14:16
URL: http://alexandramittliv.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mica heter jag & är en tjej på 22år Bosatt i nynäshamn med sambon Viktor

Sommarn år 2011 fick vi tillsammans vårat mirakel Nicholaj som föddes den 20 juni klockan 10.32. på morgonen Jag hade drabbats av moderkaksavlossning på vägen in till BB & det tog också våran sons liv ifrån oss Vi både sörjer & kämpar dagligen vidare med våra liv

Vändpunkten och ljuset i våra liv anlände till oss den 21 juni 2012 Våran älskade prins hade blivit storebror till en liten prinsessa vid namn Tindra
bloglovin