Bebisar som sover hela nätter - myt?

DATUM: 2012-11-11 KATEGORI: 4-6 MÅNADER

Nej! Eller jo dom första två månaderna fick jag gå upp ca 1-2 gr med lillan, blöjbyte eller bara hålla om och amma, men sen efter dom månaderna så kan jag ärligt säga att "Ja. Min unge sover hela natten." Får höra hur andra har det och hur dom har haft det och inser ganska fort att jag har det jävligt lyxigt.

Tindra brukar väl somna för natten mellan klockan 10-12 på kvällen i min och Viktors säng, vaknar sedan på morgonen runt 7-10. Ammar henne liggandes till sömn och låter hon få ligga kvar där eftersom att både hon och jag trivs med att sova tillsammans. Sen sover jag så lätt och vaknar bara om hon rör på sig i sömnen typ. Med andra ord hon hinner aldrig vakna från sömnen ( när hon vill vakna och ha nattkäk ) innan jag är där med tutten. Jag somnar då om nästan direkt när jag märker att hon faller tillbaka i djupsömnen.

Tror stenhårt på att varför hon sover hela nätter är just för att hon får sova med mig. Har provat flera gånger med att lägga över henne i sin egna säng men misslyckats varje gång. På sin höjd kan hon ta en powernap mitt på dagen i spjälsängen. Men när hon är med mamma så blir alla glada och nöjda (;

 


Kommentarer
Postat av: Carin

Var försiktig så att hon inte vänjer sig alldeles för starkt vid det, så att när hon blir större och (måste) sova i sin egna säng så får du börja om på ruta 1 eftersom hon inte känner sig trygg i sin egna säng :).

2012-11-12 @ 06:57:06
Postat av: Sofia Ekström

Vet du vad!? Jag tror verkligen på det där med att barnet ska få sova med sin mamma!! Har ju fött upp 6 valpkullar och valpar och barn är sååå lika! Bara valparna får vara med sin mamma så är dom sååå nöjda och sover så sött! :) Jag har haft samma tanke som dig om jag själv skulle bli mamma någon dag! Jag tror att barn behöver närhet, då blir dom lugnare och tryggare!!!

2012-11-12 @ 15:03:49
URL: http://www.amazingselmas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mica heter jag & är en tjej på 22år Bosatt i nynäshamn med sambon Viktor

Sommarn år 2011 fick vi tillsammans vårat mirakel Nicholaj som föddes den 20 juni klockan 10.32. på morgonen Jag hade drabbats av moderkaksavlossning på vägen in till BB & det tog också våran sons liv ifrån oss Vi både sörjer & kämpar dagligen vidare med våra liv

Vändpunkten och ljuset i våra liv anlände till oss den 21 juni 2012 Våran älskade prins hade blivit storebror till en liten prinsessa vid namn Tindra
bloglovin