Lite tidsfördriv

DATUM: 2012-07-26 KATEGORI: ALLMÄNT
 
GRADIVITETEN
När fick ni reda på att du var gravid? Den 2a november 2011
Var det planerat? Både ja och nej
Mådde du illa under graviditeten? Ja, i början
Hade du mycket foglossningar? Lite men inte extremt
Hade du någon hormonrand? Nej
Fick du bristningar? Ja
Vad trodde du att det skulle bli för kön? Jag trodde att det skulle bli en pojke
Vad ville du att det skulle bli för kön? Bara ett friskt barn
Hade du några speciella cravings? Nu när jag tänker efter så var det nog alhgrens bilar
Vad gillade du för mat? Nästan allt bara det var extra saltat och mycket frukt
Någon maträtt du avskydde?
Är väldigt kräsen av mig när jag inte är gravid. Så det var inget jag direkt tänkte på
Hade du halsbränna?
Ja, väldigt ofta i slutet
Behövde du kissa ofta?
Behöver inte alla gravida det?!
Hur mycket gick du upp? 15-16kg
Är du nöjd över din graviditet? Ja
Var du rädd för förlossniningen? Både ja och nej

FÖRLOSSNINGEN
När startade din förlossning? Den 21 juni
Vilken vecka var du i?
Vecka 38 ( 37+5 )
Gick du över tiden?
Nej
Hur startade din förlossning?
Fick en igångsättning
När åkte ni in?
Klockan 08.00. på morgonen
Hade du någon bedövning/smärtlindring?
Lustgas och EDA
Hur länge hade du värkar?
Mellan 4-5 timmar
Tyckte du att värkarna gjorde ont?
Självklart men inte så ont som jag trodde att det skulle göra, det som gjorde mest "ont" var under den tiden då jag inte fick krysta.
Grät du?
Bara efter när chocken hade tagit tag i en
Skrek du? Kanske 2 gånger
Hur länge hade du mellan värkarna i öppningsskedet?
Det hade jag inte koll på
Hur lång tid tog krystvärkarna?
10 min sen var hon hos oss
Vem var med på din förlossning? Viktor och två barnmorskor
Hade du ont efteråt?
Var öm i någon timme annars var det helt smärtfritt
Är du nöjd över din förlossning?
Ja det är jag. Tycker bara att den gick lite fort så hann inte riktigt med ibland.

BEBISEN
Mådde bebisen bra när den kom ut?
Hon hade navelsträngen virad ett varv runt halsen och kroppen men mådde jätte bra ändå. Skrek på engång när hon kom ut.
Vad blev det för kön? Flicka
Vad vägde han/hon?
3380g
Hur lång var han/hon?
50cm
Huvudomfång?
35cm
Ville bebisen amma på en gång? Hade en bra sugreflex och ville amma när jag fick henne på bröstet för första gången
Hade bebisen gulsot?
Lite grann men behövde inte sola, dom hade bara koll så att det sjönk
Mådde bebisen bra under bb-tiden?
Ja
Vad fick han/hon för namn?
Tindra Lilly Ericson
Var ni överens om namnet och varför blev det just det namnet? Ja det vart vi. I början så sa Viktor blankt nej till nästan alla mina namnförslag och Tindra var en utav dem. Men till slut när jag väl hade släppt det så kommer han krypandes och frågar om vi inte kan döpa henne till Tindra. Vi bestämde inte namnet förrens hon var två dygn gammal. Försökte med några andra namn under BB- tiden men det var bara en liten Tindra, ingen annan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mica heter jag & är en tjej på 22år Bosatt i nynäshamn med sambon Viktor

Sommarn år 2011 fick vi tillsammans vårat mirakel Nicholaj som föddes den 20 juni klockan 10.32. på morgonen Jag hade drabbats av moderkaksavlossning på vägen in till BB & det tog också våran sons liv ifrån oss Vi både sörjer & kämpar dagligen vidare med våra liv

Vändpunkten och ljuset i våra liv anlände till oss den 21 juni 2012 Våran älskade prins hade blivit storebror till en liten prinsessa vid namn Tindra
bloglovin