Skillnad

DATUM: 2012-02-05 KATEGORI: GRAVID
Frida; Måste fråga dig om du märkt någon skillnad denna gång med magen. Växer den snabbare ? har hört att det brukar göra de andra gången. Kram

Svar; Visst har jag märkt en liten skillnad men den är inte så stor som jag trodde att den skulle vara. Om magen växer snabbare, nja?! Man blir ganska så blind. Känner mig inte så mycket större, nästan mindre. Men sen är ju hela jag lite "större" än vad jag var när jag väntade Nicholaj. Magen syntes mycket fortare och bättre när jag väntade honom eftersom att jag var liten i kroppen.

 

Det som jag mest har märkt skillnad på nu är att magen är rätt så låg. Men det har jag fått höra att det kan det bli så när man väntar det andra barnet och speciellt om det inte är så lång tid i mellan gradiviteterna. Sen har jag nu moderkakan i framvägg så då borde magen bli naturligt större denna gången, hade moderkakan i bakvägg när jag väntade Nicholaj.


( kommer att lägga upp fler jämnförelsebilder med mer exakta datum under gradivitetens gång! )
Kram


Kommentarer
Postat av: Ida - Vardags & gravid blogg

Jag har också moderkakan i framvägg! Har inte sån riktig koll på vad som är skillnaden förutom att sparkarna inte känns lika bra som annars : )



Vet du om det gör någon skillnad vid förlossningen ??

2012-02-06 @ 16:27:34
URL: http://idadockan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mica heter jag & är en tjej på 22år Bosatt i nynäshamn med sambon Viktor

Sommarn år 2011 fick vi tillsammans vårat mirakel Nicholaj som föddes den 20 juni klockan 10.32. på morgonen Jag hade drabbats av moderkaksavlossning på vägen in till BB & det tog också våran sons liv ifrån oss Vi både sörjer & kämpar dagligen vidare med våra liv

Vändpunkten och ljuset i våra liv anlände till oss den 21 juni 2012 Våran älskade prins hade blivit storebror till en liten prinsessa vid namn Tindra
bloglovin