11 frågor om min gradivitet

DATUM: 2012-04-24 KATEGORI: GRAVID
Jag blev utmanad av gravidbloggaren Ulrika att svara på elva frågor, och det gör jag så gärna.

1. När är ditt BF datum?
Den 7 juli

2. Har ni tagit reda på kön?
Det är en liten flicka i magen

3. Hur länge innan du blev gravid hade du känt att du var redo?
Redan när jag gick och bar på Nicholaj så kände jag tidigt i den gradiviteten att jag faktiskt var redo att bli mamma. Nu så ville ju ödet något helt annurlunda. Nu går jag bara och väntar ut tiden tills "Lillis" är här. Är mer än redo och det har jag varit ett bra tag nu. Jag behöver få ta ut min mammaroll på riktigt nu.

4. Vad har du haft för cravings?
Är väldigt mycket för frukt just nu. Vi har alltid frukt hemma, det är ett måste! Sen så gillar jag både sött och salt. Annars är det inget specifikt jag har cravings för.

5. Vilken/vilka är din värsta gravidkrämpa?
Om jag kan kalla mina sprutor för krämpor så måste jag få välja dom. Är inte nålrädd längre men jag tycker banne mig inte om sprutor. Sen har jag ju självklart ont i ryggen, bäckenet och förvärkar. Men det är sånt man får stå ut med.

6. Är du nervös inför förlossningen?
Oo ja. Är livrädd men samtidigt väldigt förväntansfull. Jag har sånna bra läkare runt omkring mig och jag kommer ha en kontrolerad förlossning. Vilket lugnar mig asevärt mycket.

7. Hur har ni förberett hemma för bebisens ankomst?
Vi har nästan allting till henne redan. Nu ska man väl bara boa klart. Ett måste är att få vårat sovrum helt färdigt innan hon kommer.

8. När kände du första sparken?
Ganska så tidigt. Tror det var mellan veckan 15-20 ( om jag inte minns fel )

9. Skulle du kunna gå igenom en graviditet igen?
Har sakt till Viktor att jag vill ha två barn. Detta är faktiskt mitt andra barn men jag vill ju självklart att "Lillis" ska få ett syskon. Men det blir först om 4-5 år. Men sammanlagt kommer det att bli tre barn för min del.

10. När tror du själv att din bebis kommer?
Kommer att bli igångsatt denna gång. Men jag kanske sätter igång mig själv innan det satta datumet, så man får se. Jag tippar på 28 juni - 2 juli ( + alla dagarna där i mellan )

11. Vad är det bästa med att vara gravid?
Bara vetskapen om att man har ett liv inuti sig själv den är helt underbar. Det går inte att beskriva, man måste genomgå det själv för att förstå den lyckan.

Det är nu jag ska nämna några andra gravidbloggare som jag utmanar till detta. Men om jag ska vara ärlig så följer jag inga andra gravidbloggar direkt. Dom flesta har redan hunnit bli mammor. Sen kan jag ju självklart titta in hos en och en annan gravidblogg men bara det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mica heter jag & är en tjej på 22år Bosatt i nynäshamn med sambon Viktor

Sommarn år 2011 fick vi tillsammans vårat mirakel Nicholaj som föddes den 20 juni klockan 10.32. på morgonen Jag hade drabbats av moderkaksavlossning på vägen in till BB & det tog också våran sons liv ifrån oss Vi både sörjer & kämpar dagligen vidare med våra liv

Vändpunkten och ljuset i våra liv anlände till oss den 21 juni 2012 Våran älskade prins hade blivit storebror till en liten prinsessa vid namn Tindra
bloglovin