Utmanad

DATUM: 2011-06-19 KATEGORI: ALLMÄNT
Jag har blivit utmanad av Felicia att skriva 15 st bekännelser om mig själv.

Själv utmanar jag;
Naliie
Idah
Sabina


Detta är valfritt i fall man vill anta utmaningen. Själv så antar jag den mest för brist på annat att göra. :)

1. Har haft ätstörningar under tonårslivet! Började ungefär redan vid 11års ålder då jag började smygäta och skämdes för både det och min dåvarande vikt. Bestämde mig vid 13års ålder att det skulle bli ett slut på det och började lite oskyldigt att sluta med ALLA sötsaker och snacks. Gick jätte bra till en början men sen tyckte jag själv att det gick för långsamt ( ville ju bara vara så smal som alla andra flickor i den åldern var ) så började jag skippa mål. Började ljuga för mina föräldrar om vad jag åt och vad jag hade ätit. Manipulerade dom till att tro att jag faktiskt skulle äta hemma hos en kompis ikväll eller att jag redan hade ätit frukost. Tillslut så gick det så långt så att jag till och med handvägde vattenglasen som jag skulle dricka - tyckte jag att det kändes för tungt så hällde jag ut lite vatten och drack bara det resterande. Allting kom ut i det öppna när jag svimmade under lektionerna i skolan, dom flesta visste redan vad som försigick men dom visste bara inte hur dom skulle hantera det och konfrentera mig. Men när det väl hände så var det dags att ingripa.

2. Är extremt kroppsfixerad! Och detta är väl nånting som kan återspegla sig till mina ätstörningar. Kan fortfarande än idag få flipp till att banta m.m. Men har mer kontroll över det hela + att dom i min närhet vet om vad jag har genomgått så dom har ett litet extra vakande öga mot mig när jag små bantar.

3. Vill göra en bröstoperation! Eller rättare sakt jag kommer att göra en bröstoperation innan jag fyllt 30. En utav mina högsta drömmar, hihi! Är inte nöjd med det lilla jag har och har sedan en väldigt ung ålder velat förstora dom. Så som jag har planerat nu så kommer det bli ett litet spar + ett lån när jag har ett fast arbete. Och att allting går runt som det ska sen kommer en utav mina drömmar bli sanna.

4. Har väldigt lätt att dömma en människa efter första stund! Detta är en väldigt dålig sida av mig men den kan förekomma väldigt ofta i min vardag. Men jag kan fortfarande ändra mitt dömmande av den människan om jag träffar den fler gånger. Antingen så hade jag så otroligt fel eller så hade jag så rätt!

5. Långsynt! Haha, japp jag har ett minne som en elephant ibland. Om nått/någon har gjort mig riktigt ont så har jag svårt att bara glömma det och gå vidare. Kan hålla kvar det väldigt länge och verkligen utesluta just det/den som har gjort mig ont. DET/DU  ÄR UTE UR MITT LIV OCH KOM INTE I NÄRHETEN FÖR DÅ TÄNDER JAG AV!

6. Har en sån otroligt kort stubin! Passa dig för vad du säger för jag kan riktigt tända till om du säger fel sak och inte ursäkar dig själv efteråt. Det är skillnad på alvar och skoj det vet jag. Men om någon skojar lite väl mycket som är irreterande så kan jag också lätt bli förbannad efter en stund. Och om du nu på alvar vill käfta med mig.. Höhö! Be my gest! Men förvänta dig inte en som sitter tyst och stilla.

7. Jag fullkomligt avskyr att känna mig instängd eller intryckt! Vet nästan inte vad som händer då.? Vet bara att allting mörknar för mig, paniken sätter igång. Antingen så börjar jag veva med armar och ben ( skyll dig själv i fall du blir träffad! ) eller så kan jag lätt börja störtböla och ramla ihop till en boll.

8. Grov dyslexi! Men vem har inte det i dagens läge. Det är nästan svårare nu för tiden att peka ut dom som inte har det "funktionshindret". Själv har jag det både i läs och skriv + konsentrationssvårigheter som det nu heter. Detta är ingenting jag skäms för!

9. Svårt att lita på folk! Kan erkänna det sjäv att jag nästan till och med har svårt att lita på mina närmsta ibland. Dom som jag känner väl har jag det lättare för att anförtro mig med någonting om. Nånting som jag verkligen måste arbeta med. Men själva grejen är att jag är rädd för att släppa någon för djupt innpå mitt liv och bli sviken/förråd. Det känns värre! Så därför är det nästan lättare att inte släppa in någon för mycket i ens liv.

10. Familjen är väldigt viktig för mig! Jag tror nästan att jag var en italienare i mitt förra liv, när jag ser på tv om hur familjära de folket är så känner jag nästan igen mig. Kanske inte just så extremt men jag älskar att ha familjemiddagar och bara vara samlade. Det är så mycket viktigare för mig nu i livet att ha familjen nära än vad det var för bara några år sedan. Kan det bero på att man har just flyttat hemifrån själv och har startat en egen liten "familj"? Livets mysterium,

11. Alltid älskat djur! Redan sen barnsben så har jag alltid varit fashinerad av djur. Har både lekt djur hela sommaren och räddat djur som liten. Kommit hem med både måsungar, ekorrungar, möss, råttor you name it! Som liten så ville jag inget hellre än att gifta mig med en rik bonde och vi skulle inte slakta/döda något djur alla skulle leva i harmoni. När jag växte ur det staiet så ville jag så gärna bli vetrinär eller något liknande bara det hade nånting med att hjälpa djur. Gillar/älskar djur fortfarande väldigt mycket men jag har defenetivt halt andra mål i livet nu.

12. Älskar att bli piercad och tattuerad!
Det är liskom nästan beroendeframkallande för mig. Har man väl börjat så har man svårt att sluta. Än så länge så har jag bara tre gaddningar på kroppen ( tro mig det kommer bli fler ) och en piercing i tungan för tillfället. Har däremot haft piercing i naveln, båda näsborrarna, tre i läppen + tungan som jag fortfarande har. Ska ta om den i navlen sen kommer det komma lite flera under tiden. Som sakt det är beroendeframkallande!

13. Är en "lägenhets-människa"!
Har inte någon dröm om det perfekta huset med med de vita knutarna. Nej! Inte jag inte. Är fast besluten om att jag vill bo i lägenhet för resten av livet ut. Antingen bostadsrätt eller hyresrätt. Tycker det är så mycket snyggare/finare/behändigare att leva så. Men alla är vi olika.

14. Vill jobba som frisör eller makeupartist!
En till utav mina drömmar. Detta är det riktiga drömm yrket för min del, skulle verkligen inte banga på att ta ett studielån på björn aksen. Får se vad livet har att erbjuda mig lite framöver.

15. Mitt första riktigta förhållande är med Viktor!
Är inte det lite gulligt om man nu tänker efter?! Mitt första riktiga seriösa förhållande och det har tagit mig så här långt. Vi har snart varit ett par i tre år och bott lika länge tillsammans som sambos + att vi väntar vårat första barn ihop som kan ungefär nästan komma vilken dag som helst.

Så där då, om ni nu har läst allt jag skrev ner här så vet ni lite mer om just vem "Mica" är.. Jag säger varsegoda men detta var bara toppen av isberget! ;)


Kommentarer
Postat av: naliie

haha vad svårt 15 grejer om mig själv :P haha

2011-06-19 @ 22:13:07
URL: http://naliie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mica heter jag & är en tjej på 22år Bosatt i nynäshamn med sambon Viktor

Sommarn år 2011 fick vi tillsammans vårat mirakel Nicholaj som föddes den 20 juni klockan 10.32. på morgonen Jag hade drabbats av moderkaksavlossning på vägen in till BB & det tog också våran sons liv ifrån oss Vi både sörjer & kämpar dagligen vidare med våra liv

Vändpunkten och ljuset i våra liv anlände till oss den 21 juni 2012 Våran älskade prins hade blivit storebror till en liten prinsessa vid namn Tindra
bloglovin