Medecin

DATUM: 2011-12-14 KATEGORI: GRAVID
Tänkte ta och förklara vad det är för medecin jag tar och varför jag måste ta den ända tills beräknad förlossning. Kan börja med att säga att mitt blod verkligen inte är det friskaste, det är långt ifrån. Och nej jag har ingen livshotande sjukdom eller smitta ( ! ).

Har blivit ordinerad till att ta både innohep ( spruta ) och trombyl ( piller ). Dom båda medecinerna är en form utav blodförtunnande för både hjärta, lunga, vener m.m. Det ska förebygga blodproppar. Dessa två måste jag ta en gång om dagen varje dag för både min egna och barnets säkerhet.


Varför jag måste ta dom, enligt obuktionen så hade jag fått 4 blodproppar i moderkakan. Vilket dom inte kan bevisa var orsaken till att allting gick som det nu gick. Dom hade också funnit att blodflödet var minskat mellan barn och moderkaka + att moderkakan var lite mindre än det normala men den var propotinerlig med Nicholaj. I mitt blod hade dom funnit några avvikelser från det normala också vilket jag nu inte kommer ihåg benämningarna på. Ska dessutom kolla upp i v.23-24 blodflödet mellan moderkakan och barn denna gången.

Nu hoppas jag verkligen att det ska stanna med dessa två medeciner. Men om det nu dyker upp nånting och att det kommer fram till att jag behöver ta mer medeciner så är det nånting man gör utan att blinka. Behövs det så behövs det och det kommer jag inte ifråga sätta. Jag litar fullkomligt på mina läkare och jag känner mig relativt trygg.

En väldigt kortfattad förklaring.

Kommentarer
Postat av: En blogg om Kevin

Först vill jag säga, stort grattis till pyret!

Skönt att det finns medicinsk hjälp att få och att dom håller koll på er. Jag önskar er stort lycka till med lillebror/lillesyster och en riktigt god jul!

2011-12-14 @ 17:02:25
URL: http://tusenniohundraelvadagar.blogg.se/
Postat av: Malin - bf 4 mars 2012

Hoppas verkligen att dessa mediciner hjälper, håller tummarna.

2011-12-14 @ 17:35:08
URL: http://bbeautiful.blogg.se/
Postat av: Malin - bf 4 mars 2012

det kommer gå bra för er, med rätt inställning. :)



haha det är helt underbart, dock aå är jag ju väldigt orolig då han inte sparkar lika mycket vissa dagar.. men jag är ju som jag är också. :$ haha

2011-12-14 @ 22:22:51
URL: http://bbeautiful.blogg.se/
Postat av: Carolina

Hej Mica! Tycker att du är oerhört stark och öppen som delar med dig av din "historia". Jag är gravid änglamamma som bloggar oxå. Om du vill du läsa min låsta blogg, så kan du bara skicka iväg ett mail till mig ( så får du lösen & användarnamn till den )Ha en fin dag. Håller självklart tummarna för er. Kram Carolina

2011-12-15 @ 07:04:44
URL: http://lillenandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mica heter jag & är en tjej på 22år Bosatt i nynäshamn med sambon Viktor

Sommarn år 2011 fick vi tillsammans vårat mirakel Nicholaj som föddes den 20 juni klockan 10.32. på morgonen Jag hade drabbats av moderkaksavlossning på vägen in till BB & det tog också våran sons liv ifrån oss Vi både sörjer & kämpar dagligen vidare med våra liv

Vändpunkten och ljuset i våra liv anlände till oss den 21 juni 2012 Våran älskade prins hade blivit storebror till en liten prinsessa vid namn Tindra
bloglovin