Inköpslista till bebis

DATUM: 2011-04-19 KATEGORI: NICHOLAJ I MAGEN
Åka Vagn:
Vagn
Regnskydd
Myggnät
Kudde
Filt
Åkpåse
Vagnleksak
Reflexer

Åka Bil:
Babyskydd
Solskydd
Leksak

Sova gott:
Vagga
Spjälsäng
Spjälskydd
Madrass
Filt eller täcke
Kudde
Dra-på-lakan
Påslakan
Nattlampa

Sköta om:
Skötbord
Skötbädd
Våtservetter
Blöjor
Blöjhink
Leksaksmobil
Skötväska
Tops till navelrengöring

Mini-Apotek:
Inotyol, kräm mot röd bebisrumpa
Bepanthen
Renässans, näsdroppar för spädbarn
Febertermometer
Näs-Frida

Äta mat:
Amningsbh
Amningsinlägg/kupor
Amningskudde
Handdukar
(till eventuellt kräk)
Pump
Nappflaska
Flaskborste
Modersmjölkersättning

Bada:
Badbalja
Tvättlappar av frotté
Babyolja
Babyshampo
Badhanduk med huva

Övrigt:
Kläder
(men vi ska absolut ha mer)
Filtar
Bärsele
Babysitter
Snuttefilt
Nalle/gosedjur
Bitleksak
Babygym
Napp
Handdukar
Plastad frotté
Haklappar

Kommentarer
Postat av: C

Man behöver verkligen inte alla dom där sakerna, jag hade också en hel lista och mycket kom aldrig till användning, så köp bara det allra nödvändigaste och sen i efterhand det som ni vill ha/behöver! Ett tips. (jag vet att man är uttråkad som gravid men det kommer in nya saker i butik hela tiden och man har massor av dötid även när bebis är född :) )

2011-04-21 @ 08:08:39
Postat av: Mica - Gravid i vecka 29

Hej C, jo jag vet om det. Ska köpa in det som är mest nödvändigast i början och samla på mig en massa saker senare. Tex babygym behöver man inte ibörjan till ett litet spädbarn. Eller det är vad jag anser. Nej men det mest behövligaste ska jag ha hemma innan bebis anländer, sen får man se vad kliet i fingrarna kan hålla sig till. ;)



Mvh// Mica

2011-04-21 @ 08:39:37
URL: http://mammamica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mica heter jag & är en tjej på 22år Bosatt i nynäshamn med sambon Viktor

Sommarn år 2011 fick vi tillsammans vårat mirakel Nicholaj som föddes den 20 juni klockan 10.32. på morgonen Jag hade drabbats av moderkaksavlossning på vägen in till BB & det tog också våran sons liv ifrån oss Vi både sörjer & kämpar dagligen vidare med våra liv

Vändpunkten och ljuset i våra liv anlände till oss den 21 juni 2012 Våran älskade prins hade blivit storebror till en liten prinsessa vid namn Tindra
bloglovin