Skriver av mig lite tankar

DATUM: 2011-05-25 KATEGORI: ALLMÄNT
Kanske det låter hemskt att säga men jag börjar få lite smått panik över min kropp. Jag hinner liksom inte med i svängarna längre. Vissa dagar vill man bara dra täcket över huvudet och inte visa sig alls speciellt när man inte har några kläder kvar som man känner sig fin i. Medans andra dagar så är man ganska så stolt över hur man ser ut, man bär ju på det bästa i värden och kunde inte bry sig mindre om att man ser ut som en översvullen michelingubbe i sina kläder.

Men när dom där neggo dagarna kommer så är det faktiskt inte så kul längre. Nästan så att man bryter ut i gråt för minsta lilla. Vill inte vara gravid längre - vill bli mitt gammla jag igen! Så ställer man sig frågan kommer jag någonsin att se ut som jag gjorde förut? Trodde aldrig att jag skulle börja känna så här som jag gör ibland. Trodde att jag skulle skita blanka fan i vikten och bristningarna som man har fått. Dessvärre gör jag tvärt om! Tänker väldigt ofta på det och undrar vad Viktor fortfarande finner attraktivt med mig. Själv kan jag inte hitta mycket som jag gillar med mig själv och det kommer nya fel varje dag. Så hur ska jag hitta den där självsäkra sidan igen? Kommer den komma tillbaka efter barnet har kommit eller är den förlorad för evigt?

Skulle absolut inte oönska barnet i magen som jag bär på men va fan jag saknar den som jag var innan lite grann. Och jag tror absolut inte att jag är den enda som kan känna sig så här till och från. Vill bara hitta "mig" själv igen!!

//Hjärnspöket

Kommentarer
Postat av: Felicia - 18 år & lyckligt gravid

Jag känner heeelt och hållet igen mig till 100, och vet du, det är fullt normalt att känna som vi gör också. Det är ju en grym omställning, allt. Jag trodde aldrig någonsin att jag skulle kunna gå upp i vikt(har haft problem med min vikt innan...) och nu har jag hunnit lägga på mig snart 14kg!? och som du säger. Jag sitter också och funderar på vad fan som är attraktivt med en själv nu - om det ens finns NÅGONTING attraktivt kvar?! så känner jag. Jag kan inte låta bli att jämföra mig med alla smala fina tjejer nu som inte alls har den här kulan på magen. Och jovisst, det är klart det är gulligull med magen, eftersom man vet vad som finns i. Men ÄNDÅ! Det är inte bara en dans på rosor att vara gravid. Faktiskt. Men, det är bara vi gravida som vet!



Håll ut, är nog det enda jag kan säga. Dock är det väl dumt, eftersom jag själv sitter i din sits nu och var sist på botten igår.. grät stup i kvarten. Då är man inte så "kaxig" och säger till sig själv att hålla ut. Då ber man tusen gånger om att bebisen ska komma ut tidigare än väntat :(..



Men, det är ändå inte sååååå långt kvar.

Som min syster sa till mig, att nu är det ju ändå inte långt kvar. Det kommer vara värt all pain tusen gånger om, och då kommer man även ha glömt vilket elände man ibland gått igenom.

2011-05-26 @ 10:12:53
URL: http://feliciasbebis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mica heter jag & är en tjej på 22år Bosatt i nynäshamn med sambon Viktor

Sommarn år 2011 fick vi tillsammans vårat mirakel Nicholaj som föddes den 20 juni klockan 10.32. på morgonen Jag hade drabbats av moderkaksavlossning på vägen in till BB & det tog också våran sons liv ifrån oss Vi både sörjer & kämpar dagligen vidare med våra liv

Vändpunkten och ljuset i våra liv anlände till oss den 21 juni 2012 Våran älskade prins hade blivit storebror till en liten prinsessa vid namn Tindra
bloglovin