Tryck nedåt

DATUM: 2012-03-03 KATEGORI: GRAVID
Ni som har vart med om en förlossning tidigare, ni vet säkert vad jag pratar om när jag nämner ordet tryck nedåt. När det bokstavligen känns som om nånting är på väg att rammla ut när man står eller sitter stilla en för lång stund. Ja ni vet känslan. Obehaget. När allting ska läka och återgå till det "normala" igen.

Detta var något jag led ganska mycket utav efter förlossningen med Nicholaj. Tog väl cirka 3-4 veckor innan det obehaget började försvinna - annars var det ganska så smärtfritt ( FYSISKT! ).

Nu har detta trycket börjat komma tillbaka lite smått. Speciellt när man står stilla på en och samma plats en stund. Tror ibland att "Lillis" är på väg att ramla ut. Är det normalt att känna så? Detta är något jag kommer att ta upp med min läkare den 14e. Jag är ändå ganska så säker på vad jag kommer att få för svar. Men kanske det finns någe tips och trix man kan få för att underlätta "besvären".

Kommentarer
Postat av: Johanna- mamma till 3

Låter som foglossning. Kram

2012-03-03 @ 21:52:51
URL: http://jobeah.blogg.se/
Postat av: Janet

Hej! Jag upplevde också de där trycket när jag väntade min andra dotter & de enda som jag tyckte hjälpte var att sätta mig ner & slappna av så fort de gjorde sig påmind. Kanske är så med andra barnet?:/ Trodde också jag var rätt onormal & gick runt och trodde lillan skulle trilla ut men hon stannade tills 17 dagar före BF :)

Personligen tror jag det har med överansträngning att göra, så ta de lugnt:)

Men ta upp de med läkaren så du får ett säkert svar & slipper oroa dig.

Önskar er all lycka!:)

2012-03-03 @ 21:58:53
Postat av: Viktoria

Trycket ner är normalt jag hade de med både oliver & casper. Knip övningar & vila/avlastning hjälper. Bli inte rädd om du får en känsla av svullet underliv också.



Att fråga de den 14 skadr ju inte där kan du ju få bättre individuellt svar och bra tips!

Puss

2012-03-04 @ 10:27:15
URL: http://viktoriafilosoferar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mica heter jag & är en tjej på 22år Bosatt i nynäshamn med sambon Viktor

Sommarn år 2011 fick vi tillsammans vårat mirakel Nicholaj som föddes den 20 juni klockan 10.32. på morgonen Jag hade drabbats av moderkaksavlossning på vägen in till BB & det tog också våran sons liv ifrån oss Vi både sörjer & kämpar dagligen vidare med våra liv

Vändpunkten och ljuset i våra liv anlände till oss den 21 juni 2012 Våran älskade prins hade blivit storebror till en liten prinsessa vid namn Tindra
bloglovin