Strul med blodproven

DATUM: 2012-03-07 KATEGORI: GRAVID
Gaah! Ja som jag kanske har nämt i bloggen tidigare så skulle jag till Labb i måndags och lämna en massa blodprov pga medecinen som jag får ta. Spec. mödravården skickade mig en kallelse om min näst-kommande tid + att dom hade skrivit upp så fint när och var jag skulle ta blodproven. Nånting som är viktigt när jag gör dessa blodproven är att det ska vara mellan 3-4 timmar efter jag har tagit min spruta på morgonen.

Men problemet uppstod när jag väl hade kommit till Labb i nynäshamn ( väl intajmat med tiderna! ), det visar sig då när jag sitter ner i pacientstolen att dom kan inte utföra dessa tester på mig här i nynäshamn. Nähä, och varför då dåh? Undrar jag! Tydligen så har inte Labb här i nynäs den speciella frysen som dom just behöver för mina prover. Kan bara göra dom blodproven på huddinge, södertälje eller sös. Kul!

Lite bittert kontaktade jag dom nere på spec. mödravården dagen efter och frågade samt förklarade läget. Undrade ifall jag inte kunde utföra dessa tester den 14e när vi ändå har tid nere hos dom. Svar nej! Man måste göra dom proverna på en måndag för dom kör bara den maskinen på tisdagar i huddinge. Helst ville dom skjuta upp min och Viktors tid till på fredagen den veckan så att man hade fått svar på provsvaren innan våran tid. Där satte jag ner min fot och förklarade att min sambo har tagit ledigt den 14e för att följa med och det går inte bara att ändra så där. Det är deras misstag till att ha skickat mig till fel Labb från första början, är det inte deras ansvar att ha koll på om jag kan utföra dessa tester i nynäshamn? Misstag sker. Är glad att vi slipper skjuta upp på tiden och att dom kommer ringa mig på fredan om mina provsvar istället.

Har ju inte så stort val med att åka ner på måndan till södertälje bara för att ta blodprov. Det är ju ganska livsviktigt för min del. Men lite surt är det ju, måste jag medge. Att få boka upp hela sin dag bara för att åka buss fram och tillbaka till södertälje ungefär - det är inte så skojj.

Kommentarer
Postat av: Mamma till K & M

Jag o melwin kan skjutsa dig när Kelly är lämnad i skolan om du vill. Kram!

2012-03-07 @ 21:51:52
Postat av: Carolina

Hej Mica! Hoppas att du mår bra. Förstår att du blir irriterad på dem! Det var bra att du sa ifrån! Det är viktigt att stå på sig, för annars så är det folk som trampar på en. Så bra gjort! Ta hand om er! Många kramar till er från oss

2012-03-07 @ 22:24:17
URL: http://lillenandme.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mica heter jag & är en tjej på 22år Bosatt i nynäshamn med sambon Viktor

Sommarn år 2011 fick vi tillsammans vårat mirakel Nicholaj som föddes den 20 juni klockan 10.32. på morgonen Jag hade drabbats av moderkaksavlossning på vägen in till BB & det tog också våran sons liv ifrån oss Vi både sörjer & kämpar dagligen vidare med våra liv

Vändpunkten och ljuset i våra liv anlände till oss den 21 juni 2012 Våran älskade prins hade blivit storebror till en liten prinsessa vid namn Tindra
bloglovin