Svar på frågestunden

DATUM: 2012-02-12 KATEGORI: ALLMÄNT
Hej! Jag undrar bara, Hur mår du? =)
Jag mår bra men det kommer ju dåliga dagar också.

Hej! Ny läsare! Tycker din blogg är fin och du är en väldigt stark tjej! Tänker på det här med moderkaksavlossning. Går du på specialmödravården för extra koll? Finns det nått dom kan kolla efter?
Tack så mycket! Ja vi går både på vanlig mödravård och spec. mödravård. Jag får medecin mot blodproppar och dom kommer att kolla upp blodtillförseln mellan moderkakan och barnet. Eftersom detta är så ovanligt så vet dom inte vad som framkallar moderkaksavlossning, dom vet inte vad dom ska leta efter. Det dom kan göra för oss är just att kolla upp oss mer.

Hur stor är risken för att det kan hända igen?
Jag förklarar som läkaren förklarade för oss. I vanliga fall så drabbar det 0.1%, och det är ännu sällsyntare när mamman också är så pass dålig som jag var. På just södertäljde sjukhus så får dom kanske in en pacient med moderkaksavlossning en gång per år, ibland ingen per år. Och som jag skrev innan var jag inte äns klassad som 0.1% eftersom jag var så dålig. Risken för mig har självklart ökat men bara med nån futtig procent.

Hur känner du inför att det är en flicka den här gången? Är det skönt? jobbigt?
Jag tycker att det ska bli kul och spännande. Hade ju självklart varit glad om det var en pojke i magen också. Inbillar mig att det kanske kommer att bli lättare rent känslomässigt vid förlossningen nu när det är en flicka. Lite mindre att relatera till? Men realisten i mig säger att det spelar nog ingen roll. Det kommer vara hur jobbigt som helst. Inte bara vid förlossningen utav efter den också.

Får ni extra kontroller på spec. mvc?
Ja mer av allt kan man säga. Mer tester, ultraljud, koller, möten m.m.

Har du märkt någon skillnad på graviditeterna hittills? :)
Förutom att magen är lägre så känner jag denna bebis lite mer ( vilding i magen! ) och att jag mådde mer illa den här gradiviten. Är mer för sura/syrliga godisar och är helt såld på apelsin jucie. Annars så är det inte så mycket som skiljer sig.. än.

Hej Mica! Hoppas att du mår bra. Kul med frågestund.. Jag undrar hur länge du & viktor har varit tillsammans? Hur ni träffades? Ta hand om er! Kram
Viktor och jag har varit tillsammans sen den 27 juni år 2008, vi firar 4 år i sommar. Vi träffades under en fest hos en dåvarande gemensam vän till oss. Det ena ledde till det andra och här står vi idag.

Vad ska eran dotter heta?
Vi har inte bestämmt riktigt än vad hennes namn ska bli. Men vi har kommit överrens om att vi kommer att avslöja "Lillis" namn när hon har kommit till värden.

Undrar också om och isåfall vilka namnförslag ni har till tösen? :)

Nichole, Angel, Lilly ... kommer säkert att komma fler namn till oss under gradivitetens gång.

Kommentarer
Postat av: Viola 22årig tvåbarnsmamma

Att det var en så liten procent det hängde på också, så hemskt :( Gratulerar till den nya graviditeten och önskar dig all lycka till!

2012-02-12 @ 22:22:39
URL: http://mummyfied.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mica heter jag & är en tjej på 22år Bosatt i nynäshamn med sambon Viktor

Sommarn år 2011 fick vi tillsammans vårat mirakel Nicholaj som föddes den 20 juni klockan 10.32. på morgonen Jag hade drabbats av moderkaksavlossning på vägen in till BB & det tog också våran sons liv ifrån oss Vi både sörjer & kämpar dagligen vidare med våra liv

Vändpunkten och ljuset i våra liv anlände till oss den 21 juni 2012 Våran älskade prins hade blivit storebror till en liten prinsessa vid namn Tindra
bloglovin