Efterkoll på tillväxtultraljud

DATUM: 2011-05-27 KATEGORI: NICHOLAJ I MAGEN
Åkte in till huddingesjukhus för en efterkoll på tillväxtultraljudet igår - kollade så liten följde sin kurva och det gjorde han. Hade ju mina föraningar om att det inte alls var en pojke i min mage utan att det var en flicka som låg där inne. Men jag hade fel igen och jag vet inte varför jag fick för mig en sån sak heller?! Tokiga mig! Han visade så stolt upp sin snopp ( hela tiden ) och inget annat.

Eftersom att han är klassad som ett mindre barn så lyssnade dom på navelsträngsljudet lite extra också. Vart lite knepigt och knåpigt där ett tag men till slut så fick vi till det, vi alla var tvungna att hjälpas åt lite. Lät så festligt. Ungefär som att någon skrek waow waow waow hela tiden. Kollade lite extra noga på pappret som jag fick med mig hem där det står hans beräknade vikt och vad dom förväntar sig att han ska väga.

Beräkning        Förväntad        Beräknad        Avvikelse i %
Vikt                 2293g              1837g             -19,9%


Om detta nu stämmer och han inte kommer vara större än 2293g när han föds, vilken storlek på kläder ska man ha till en sån plutting? Han kommer väl ungefär drunkna i allt kan jag tänka mig. Förresten när tror ni att han anländer ( tidigare, senare ) tycker det är så roligt och spännande att få höra om vad andra tror!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är inte den förväntade vikten, vad ett barn "normalt" ska väga i den veckan du är i ? Inte vad den förväntas väga när den föds, eller ? för vad betyder i såfall avvikelse i % ? :)

2011-05-27 @ 13:50:04
Postat av: Vickan

Det är precis så ^^ hon hade bara missuppfattat det. ^^

2011-05-27 @ 19:23:28
Postat av: Felicia - 18 år & lyckligt gravid

Jag tror att det är så att den förväntade vikten på 2293g är vad bebisen "normalt ska" väga vid din tidpunkt, men att bebben istället väger 1837g som det står där, vilket är 19,9% avvik från den förväntade. Så han är lite mindre än vad han "ska" vara, eller har jag fattat det rätt/fel? (a)



Åh jag vill också veta vad min bebis väger nu! Vill veta om jag får en liten eller stor bebis haha.. (a)

2011-05-29 @ 22:08:47
URL: http://feliciasbebis.blogg.se/
Postat av: Mami

Jag fick min bebis vecka 35, han var ungefär 46 cm lång och vägde 2250 gram, han hade kläder i storlek 44/46 men vi hade med oss kläder i stl 50 till bb och dom funkade också, allt är lite stort precis i början :)

2011-06-04 @ 16:33:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mica heter jag & är en tjej på 22år Bosatt i nynäshamn med sambon Viktor

Sommarn år 2011 fick vi tillsammans vårat mirakel Nicholaj som föddes den 20 juni klockan 10.32. på morgonen Jag hade drabbats av moderkaksavlossning på vägen in till BB & det tog också våran sons liv ifrån oss Vi både sörjer & kämpar dagligen vidare med våra liv

Vändpunkten och ljuset i våra liv anlände till oss den 21 juni 2012 Våran älskade prins hade blivit storebror till en liten prinsessa vid namn Tindra
bloglovin