Den första bilden

DATUM: 2011-02-09 KATEGORI: NICHOLAJ I MAGEN

Gisses kan man älska någon mer..?


 

Som sakt vi var på ultraljud igår, allting gick jätte bra. Barnet är fulkomligt perfekt ( precis som sin mor ^^ ) inga defekter alls. Bara ett helt normalt barn precis som det ska va. Skönt! Var ju lite orolig där i mot slutet att det skulle vara nånting "fel", hade ju inte känt lill-fisen ordentligt än. Mest som en försvars mekanism så började jag sakta tänka på det värsta som kunde hända.

 

Förstår ändå inte hur jag inte kan ha känt en spark än? När vi tydligt såg hur h*n röjde omkring som en liten kickboxare där inne. Bilden som är där ovan är en ren lycko-bild, h*n var stilla i typ en sec. Kan säga att h*n vet redan hur man posar för kameran. Jo det här om hur gammal h*n igentligen var. Blev tillbaka dragen bara en dag, så en dag yngre är skrutten så det blir 18+3 ( v19 ) idag.

 

Jag ( vi ) kommer att hålla er läsare lite längre med vetskap om könet. Det var Viktors vilja att det skulle hållas lite mer privat i någon dag till. Men jag kan lova er att det kommer att avslöjas snart.


Kommentarer
Postat av: Therese

Själv kände jag det första "fisksprattlet" (ja det va inte så mycket mer) i vecka 18 med första barnet. Nu med andra barnet kände jag det inte förrän i vecka 20-21 nångång. Andra gången kan man känna något tidigare, men iom att jag har en framliggande moderkaka så känns det ofta lite sent.



Men det kommer nog snart ska du se =)

2011-02-09 @ 10:50:49
URL: http://theresefamilj.blogg.se/
Postat av: Camilla - i väntan på att bli mamma ♥

Jag kände första riktiga sparken när jag va i vecka 22. Innan hade jag nog känt små rörelser men jag visste inte att det va bebisen jag kände då. När det är första barnet kan det ju vara svårt att veta om man inte har upplevt det innan och inte vet vad man ska känna efter. Det va på mitt andra ultraljud som den riktigt kraftiga sparken kom så till och med barnmorskan kände det med apparaten :)

2011-02-09 @ 12:36:11
URL: http://camillaedlund.blogg.se/
Postat av: Sabina - Mamma till Tyra

Underbart att allting såg bra ut! Spännande att ni fick veta könet, jag dör av nyfikenhet ska du veta! Haha.



Hur mår du annars? Vi måste träffas någon dag!

Kramar

2011-02-09 @ 18:17:01
URL: http://mammasabina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Mica heter jag & är en tjej på 22år Bosatt i nynäshamn med sambon Viktor

Sommarn år 2011 fick vi tillsammans vårat mirakel Nicholaj som föddes den 20 juni klockan 10.32. på morgonen Jag hade drabbats av moderkaksavlossning på vägen in till BB & det tog också våran sons liv ifrån oss Vi både sörjer & kämpar dagligen vidare med våra liv

Vändpunkten och ljuset i våra liv anlände till oss den 21 juni 2012 Våran älskade prins hade blivit storebror till en liten prinsessa vid namn Tindra
bloglovin